Hogy vannak a munkavállalók? Vajon nőtt, vagy csökkent az elköteleződés a munkahelyük iránt a home office hatására? Szeretnének visszatérni a munkahelyükre, vagy elégedettek az otthoni munkavégzéssel? Hogyan alakulnak az emberi kapcsolatok a képernyőkön keresztül? Mit jelent ez a céges rendezvény szervezés jövője szempontjából?
Egy átfogó európai felmérés alapján az munkavállalók 67%-a úgy gondolja, hogy hatékonyabb a munkavégzés az otthoni környezetben és 88%-uk szeretne távmunkát végezni a jövőben a munkaideje egy részében. A távmunka részaránya iránti igény heti két-három nap volt a válaszadók között. 12%-uk gondolja úgy, hogy heti egy napot lenne otthon, míg 7,5% érzi azt, hogy neki a heti öt nap is megfelelne. Vagyis nagy többségüknek megmaradt a társasági igénye.
Ezen adatok figyelembevételével láthatjuk, hogy a munkavégzés már soha nem lesz olyan, mint volt a Covid előtt. A dolgozói elégedettséghez nagyban hozzá fog járulni a jövőben, hogy egy adott munkáltató egy munkahéten hány napra várja az irodába a kollégáit és mennyit tölthetnek otthon. Ez egy fontos szempont lesz a munkaerő toborzás, megtartás viszonylatában is.
Szakmailag izgalmas a kérdés a számunkra, hogy hogyan hat mindez a céges rendezvények jövője szempontjából. Lesznek családi napok, csapatépítő események, karácsonyi partyk, évnyitó bulik? A külön töltött napok erősítik a munkavállalók közösségi igényét, vagy épp ellenkezőleg, a munkahelyi közösség háttérbe szorul, elszemélytelenedik majd?
A válasz egyszerű! Aki elégedett dolgozókat és jó csapatot akar, az felépít egy közösségépítő stratégiát, rendezvényeken, eseményeken keresztül!
A vállalati kötődés kiépítésének fontossága azt mondatja velünk, közösség fejlesztő szakemberekkel, hogy komoly szükség lesz a tevékenységünkre. Minden elkötelezett munkatársak csapatában gondolkozó Hr-es és cégvezető fel kell, hogy ismerje a közösségépítő események fontosságát.
Képzeljünk el egy modern, hibrid munkahelyet, mely megadja azt e lehetőséget, hogy három napot otthonról dolgozzak, feldob havi egy online közösségi akcióval, soft tréninggel és fél éves rendszerességgel visz el egy élményt jelentő programra. Ott jól érzem magam, megismerem a kollégáimat, akivel lehet, hogy csak képernyőn láttuk egymást. Eszünk, iszunk, nevetünk, érintünk.
Változatos és fancy munkahelynek tűnik, ahol érdemes dolgozni.